KOMERCIJALIZACIJA INOVACIJA – objavljen natječaj

Ovim Pozivom će se poticati ulaganja neophodna za komercijalizaciju inovacija i rezultata istraživanja i razvoja. Poticat će se inovativni projekti s najvećom vjerojatnošću za komercijalni uspjeh, a čime će se pokrenuti poslovne aktivnosti i pokretanje proizvodnje na temelju primijenjenih rješenja. Rezultati projekta su inovacije koje su spremne za tržište (TRL 9).

Datum početka i kraja podnošenja projektnih prijedloga:
Početak: od 20. svibnja 2022. godine od 11:00 sati
Kraj: do iskorištenja raspoloživih sredstava za Poziv, a najkasnije do 30. lipnja 2023. godine

Cilj poziva:
Ovim Pozivom potaknut će se komercijalizacija inovativnih proizvoda i usluga koji su nastali primjenom rezultata istraživanja, razvoja i inovacija (in-house ili pribavljenih od drugih strana po tržišnim uvjetima), čime će se povećati inovativni kapacitet MSP-ova te povećati izvoz inovativnih proizvoda, usluga ili tehnologija MSP-ova.

Bespovratna sredstva:
Najniži iznos potpore: 760.000 HRK
Najviši iznos potpore: 5.320.000 HRK
Ukupan fond sredstava: 380.000.000 HRK

Prihvatljivi prijavitelji:
mikro, mali i srednji poduzetnici (MSP)

Intenziteti sufinanciranja:
A) Regionalne potpore
Panonska i Sjeverna Hrvatska – 70% mikro i mali; 60% srednji
Jadranska Hrvatska – 60% mikro i mali; 50% srednji
Grad Zagreb – 55% mikro i mali; 45% srednji
B) Potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima
– 50% prihvatljivih troškova
C) Potpore za inovacije
– 50% prihvatljivih troškova
D) Potpore za inovacije procesa i organizacije poslovanja
– 50% prihvatljivih troškova
E) Potpore male vrijednosti
– 75% prihvatljivih troškova.

Prihvatljive aktivnosti:
A) Regionalne potpore za ulaganje (čl. 14. GBER)
Aktivnosti koje obuhvaćaju ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu povezana s aktivnostima projekta.

Ulaganje mora ostati u području koje prima potporu tijekom najmanje tri godine nakon dovršetka ulaganja u slučaju MSP-ova. To ne sprečava zamjenu postrojenja ili opreme koji su u tom razdoblju zastarjeli ili se pokvarili, pod uvjetom da je ekonomska djelatnost ostala u dotičnom području tijekom odgovarajućeg najkraćeg razdoblja.

Za potpore dodijeljene za diversifikaciju postojeće poslovne jedinice prihvatljivi troškovi moraju premašivati najmanje 200 % knjigovodstvene vrijednosti imovine koja se ponovno upotrebljava, uknjižene u poreznoj godini koja prethodi početku radova.

Za zemljišta i zgrade koje su predmet ulaganja, a nisu vlasništvo prijavitelja zakup se mora nastaviti najmanje tri godine nakon očekivanog datuma dovršetka projekta ulaganja u slučaju MSP-ova.

Nematerijalna imovina prihvatljiva je ako ispunjava sljedeće uvjete:
(a) mora se upotrebljavati isključivo u poslovnoj jedinici koja prima potporu;
(b) mora se voditi kao imovina koja se amortizira;
(c) mora biti kupljena po tržišnim uvjetima od treće osobe nepovezane s kupcem; i
(d) mora biti uključena u imovinu poduzetnika koji prima potporu i ostati povezana s projektom za koji se dodjeljuje potpora tijekom najmanje pet godina ili tri godine u slučaju MSP-ova.

B) Potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima (čl. 19. GBER)
a. Troškovi nastali za najam, uređivanje i vođenje štanda pri sudjelovanju poduzetnika na određenom sajmu ili izložbi

C) Potpore za inovacije za MSP-ove (čl. 28. GBER)
a. troškovi dobivanja, potvrđivanja i obrane patenata i ostale nematerijalne imovine,
b. troškovi savjetodavnih i pomoćnih usluga za inovacije

D) Potpore za inovacije procesa i organizacije poslovanja (čl. 29. GBER)
a. troškovi osoblja
b. troškovi instrumenata, i opreme, u opsegu i u razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt (odnosi se na instrumente i opremu koja je nabavljena prije početka provedbe projekta i njena vrijednost je utvrdiva u poslovnim knjigama)
c. troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima
d. dodatni režijski troškovi i ostali troškovi poslovanja, uključujući troškove materijala, potrošne robe i sličnih proizvoda, nastali izravno uslijed projekta

E) Potpore male vrijednosti – de minimis – popratne aktivnosti povezane s provedbom projekta
a. Revizija projekta
b. Usluge vanjskog stručnjaka za pripremu natječajne dokumentacije
c. Upravljanje projektom od strane vanjskih pružatelja usluge.

Projektne aktivnosti trebaju završiti u roku od 24 mjeseca.

Kako bi projektna prijava bila predložena za sufinanciranje, ista mora ostvariti minimalno 42 od ukupno 60 mogućih bodova, sukladno kriterijima bodovanja. Prije odluke o izradi projektne prijave, potrebno je izvršiti kontrolu prihvatljivosti prijavitelja, projekta i aktivnosti te izvršiti izračun potencijalnih bodova koje bi projektni prijedlog mogao ostvariti na natječaju.

Za više informacija kontaktirajte nas na 099/451-6899 ili na investim@investim.hr.

INVESTIM

Pretražite natječaje