DOKAZIVANJE INOVATIVNOG KONCEPTA – drugi Poziv

Ministarstvo znanosti i obrazovanja je kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021. – 2026. objavilo Poziv za dostavu projektnih prijedloga „Dokazivanje inovativnog koncepta – Drugi Poziv“ (referentni broj: C3.2.R3-I1.05).

Cilj Poziva:
Cilj poziva je Povećanje spremnosti za razvoj novih proizvoda i procesa zbog poboljšanih istraživačko-razvojnih i inovacijskih kapaciteta poduzeća i znanstvenih organizacija.

Posebni ciljevi Poziva:
A. Poboljšanje tržišne spremnosti rezultata istraživanja i razvoja,
B. Unaprjeđenje kapaciteta poduzeća za istraživanje, razvoj i inovacije.

Bespovratna sredstva:
Najniži iznos potpore: 26.500 EUR
Najviši iznos potpore: 66.000 EUR
Ukupan fond sredstava: 3.199.946,91 EUR

Intenzitet sufinanciranja:
Bespovratna sredstva koja se dodjeljuju prijaviteljima i partnerima koji zadovoljavaju definiciju „organizacije za istraživanje i širenje znanja“ mogu dosegnuti intenzitet od 100%.

Bespovratna sredstva koja se dodjeljuju mikro, malim i srednjim poduzećima:
A) Potpore za projekte istraživanja i razvoja:
• Mikro i mala poduzeća – 70%;
• Srednja poduzeća – 60%.

B) Potpore za inovacije za MSP-ove:
• Mikro, mala i srednja poduzeća – 50%.

Prihvatljivi prijavitelji:
– mikro, malo ili srednje poduzeće, koje zadovoljava definiciju iz Priloga I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014;
– „istraživačka organizacija“ koja zadovoljava definiciju organizacije za istraživanje i širenje znanja sukladno Okviru Zajednice za državne potpore za istraživanje i razvoj i inovacije (2022/C 414/01), poglavlju 1.3., točki 16. (ff), što znači subjekt (kao što su sveučilišta ili istraživački instituti, agencije za prijenos tehnologije, posrednici u inovaciji, fizičke osobe ili virtualni kolaborativni subjekti usmjereni na istraživanje), bez obzira na njegov pravni status (ustrojstvo na temelju javnog ili privatnog prava) odnosno način financiranja, čiji je prvenstveni cilj nezavisno provoditi temeljno istraživanje, industrijsko istraživanje ili eksperimentalni razvoj odnosno s rezultatima tih djelatnosti upoznati široku javnost, putem predavanja, objavljivanja ili prijenosa znanja, ili
– fizička osoba koja nije poduzetnik u trenutku prijave na Poziv (nadalje: fizička osoba) – po evaluaciji projekta i nakon formiranja rang liste, a prije Odluke o financiranju potrebno je osnovati poduzeće koje će biti u 100% vlasništvu fizičke osobe prijavitelja i koje zadovoljava definiciju mikro, malog ili srednjeg poduzeća, sukladno Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014.

Prihvatljivi partneri:
Prijavitelji koji su poduzeća ili fizičke osobe projekt provode samostalno.
Prijavitelji koji su istraživačke organizacije projekt mogu provoditi samostalno ili u partnerstvu s Prepoznatim centrom.
Prijavitelji koji sami imaju status Prepoznatog centra, projekt provode samostalno.

Prihvatljive aktivnosti:
Projektom će se primarno financirati istraživačke aktivnosti na razini tehnološke spremnosti TRL 3-4, koje se mogu svrstati u kategoriju industrijskog istraživanja. Industrijsko istraživanje znači planirano istraživanje ili kritički pregled u cilju stjecanja novih znanja i vještina za razvoj novih proizvoda, procesa ili usluga odnosno za postizanje znatnog poboljšanja postojećih proizvoda, procesa ili usluga. To obuhvaća stvaranje sastavnih dijelova složenih sustava i može uključivati izradu prototipova u laboratorijskom okruženju ili u okruženju sa simuliranim sučeljima postojećih sustava te pilot-linije ako je to neophodno za industrijsko istraživanje, prvenstveno za provjeru generičke tehnologije.

1. Istraživanje (TRL 3-4):
1.1. Izrada prototipa
1.2. Demonstracija tehničke izvedivosti.

2. Aktivnosti upravljanja inovacijskim ciklusom:
Aktivnost upravljanja inovacijskim ciklusom je obavezna za sve projekte bez obzira na to hoće li se projekt pokazati izvedivim ili ne. Aktivnost upravljanja inovacijskim ciklusom obuhvaća aktivnosti kao što su savjetovanje povezano s upravljanjem i zaštitom intelektualnog vlasništva i preliminarnu pretragu patentnih baza, provjeru pretpostavki i analizu vezano uz ciljanu uporabu, korisnike i tržište za rješenja koja se razvijaju projektom te identifikaciju sljedećih ključnih točaka u razvoju i komercijalizaciji kao i izradu plana kako ih dosegnuti u slučaju potvrde koncepta.
U slučaju da prijavitelj projekt provodi u partnerstvu s Prepoznatim centrom, aktivnost upravljanja inovacijskim ciklusom obavezno obavlja Prepoznati centar. Uloga je projektnog partnera svojom stručnom ekspertizom pomoći korisniku prilikom upravljanja inovacijskim ciklusom, odnosno pružiti mu podršku u razvoju i komercijalizaciji tehnologija i inovacija. U slučaju da prijavitelj projekt provodi samostalno, navedene aktivnosti prijavitelj može provoditi korištenjem vlastitog osoblja (ukoliko prijavitelj posjeduje primjerene kapacitete) ili podugovaranjem vanjskih usluga Prepoznatih centar.

3. Izrada dokumenata u svrhu komercijalizacije inovacije:
3.1. Analiza tržišta;
3.2. Izrada studije izvedivosti;
3.3. Izrada koncepta i/ili strategije za razvoj i/ili komercijalizaciju proizvoda (studija ili plan za komercijalizaciju);
3.4. Provjera i zaštita intelektualnog vlasništva,
3.5. Pretraga patenata
3.6. Validacija ideje tj. tržišne potrebe, analiza strategije zaštite intelektualnog vlasništva
Ukoliko se tijekom provedbe pokaže da projekt nije izvediv iz tehničko-tehnoloških razloga, prijavitelj nije obavezan provesti predložene aktivnosti.

4. Administrativno vođenje projekta:
4.1. Izvršavanje administrativnih ugovornih obveza u provedbi projekta kao što su izvještavanje, priprema zahtjeva za plaćanje, priprema i provođenje postupaka nabave.

Prihvatljivi troškovi:

Mikro, mali i srednji poduzetnici i fizičke osobe

A. Potpore za projekte istraživanja i razvoja:
1. Troškovi istraživačkog i projektnog osoblja (bruto 2) zaposlenih kod prijavitelja i novozaposlenih koji će raditi na provedbi projekta.
2. Troškovi vanjskih usluga istraživanja, ukoliko istraživački tim nije u mogućnosti samostalno izvršiti pojedine aktivnosti.
3. Troškovi savjetodavnih usluga podrške Prepoznatih centara u upravljanju inovacijskim ciklusom. Ukupan iznos troška usluga podrške Prepoznatih centara ne smije biti veći od 7% prihvatljivih troškova projekta.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije izvršili su odabir prihvatljivih Prepoznatih centara. Popis Prepoznatih centara za provedbu programa Dokazivanja inovativnog koncepta dostupan je na sljedećoj poveznici: poveznica.
4. Troškovi amortizacije instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta, u opsegu i u razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt. Ako se ti instrumenti i oprema ne upotrebljavaju za projekt tijekom čitavog njihova vijeka trajanja, prihvatljivim troškovima smatraju se, u skladu s općeprihvaćenim računovodstvenim načelima, samo troškovi amortizacije nastali u razdoblju trajanja projekta. Troškovi amortizacije prihvatljivi su samo ukoliko javna bespovratna sredstva nisu doprinijela stjecanju amortizirane imovine.
5. Troškovi materijala i sitnog inventara za potrebe projekta (npr. kemikalije, reagensi, plastični pribor, uzorci) ako su izravno povezani uz provedbu istraživačkih aktivnosti projekta.
6. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe istraživačkog projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja prijavitelja uključenog u provedbu projekta. Neizravni troškovi mogu uključivati administrativne troškove upravljanja, zapošljavanja, računovodstva, čišćenja, usluge telefona, vode ili struje i drugi slični troškovi.

B. Potpore za inovacije za mikro, mala i srednja poduzeća
1. Troškovi vanjskih usluga za izradu analize tržišta, izradu studije izvedivosti, izradu studije ili plana za komercijalizaciju te troškovi provjere i zaštite intelektualnog vlasništva. Troškovi službenih pristojbi koje se plaćaju nacionalnim ili nadnacionalnim uredima za zaštitu intelektualnog vlasništva (DZIV, EPO, WIPO, i sl.) nisu prihvatljivi.

Porez na dodanu vrijednost za sve prihvatljive troškove, a na koje prijavitelj nema pravo povrata, prihvatljiv je trošak.

Istraživačke organizacije

1. Troškovi istraživačkog i projektnog osoblja (bruto 2) zaposlenih kod prijavitelja i novozaposlenih koji će raditi na provedbi projekta.
2. Troškovi vanjskih usluga istraživanja, ukoliko projektni tim nije u mogućnosti samostalno izvršiti pojedine aktivnosti.
3. Troškovi kupnje opreme (uključujući i IT opremu i softverska rješenja) za istraživanje i razvoj i troškovi povezani s nabavom opreme (dostava, instalacija, kalibracija, edukacija za korištenje koju nudi dobavljač opreme). Nabava opreme u sklopu projekta treba biti opravdana i nužna, osobito u odnosu na dostupnost postojeće opreme u Republici Hrvatskoj. Navedeno će se provjeravati putem Informacijskog sustava znanosti RH https://www.croris.hr.
4. Troškovi materijala i sitnog inventara za potrebe projekta (npr. kemikalije, reagensi, plastični pribor, uzorci) ako su izravno povezani uz provedbu istraživačkih aktivnosti projekta.
5. Troškovi vanjskih usluga analize tržišta, izrada studije izvedivosti, izrade studije ili plana za komercijalizaciju te troškovi provjere i zaštite intelektualnog vlasništva. Troškovi službenih pristojbi koje se plaćaju nacionalnim ili nadnacionalnim uredima za zaštitu intelektualnog vlasništva (DZIV, EPO, WIPO, i sl.) nisu prihvatljivi.
6. Troškovi diseminacije. Troškovi diseminacije istraživačkih rezultata proizašlih iz projekta (npr. troškovi objave znanstvenih radova, lekture, kotizacije, povezani putni troškovi, troškovi smještaja i dnevnice, troškovi organizacije radionica/konferencija)
7. Troškovi upravljanja projektom. Troškovi internetske stranice projekta koji uključuju izradu i održavanje internet stranice. Trošak vanjske stručne usluge za pripremu i provedbu postupka nabave. Trošak vanjske stručne usluge za potrebe administriranje projekta (upravljanje projektom).
8. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe istraživačkog projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja prijavitelja uključenog u provedbu projekta. Neizravni troškovi mogu uključivati administrativne troškove kao što su troškovi upravljanja, zapošljavanja, računovodstva, čišćenja, usluge telefona, vode ili struje i drugi slični troškovi.

Porez na dodanu vrijednost za sve prihvatljive troškove, a na koje prijavitelj nema pravo povrata, prihvatljiv je trošak.

Prihvatljive kategorije troškova partnera

Ukupan iznos prihvatljivih troškova partnera ne smije biti veći od 7% prihvatljivih troškova projekta.
1. Troškovi osoblja (bruto 2) zaposlenih kod partnera i novozaposlenih koji će raditi na provedbi projekta.
2. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe istraživačkog projekta kod partnera izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja partnera uključenog u provedbu projekta. Neizravni troškovi mogu uključivati administrativne troškove kao što su troškovi upravljanja, zapošljavanja, računovodstva, čišćenja, usluge telefona, vode ili struje i drugi slični troškovi.

Porez na dodanu vrijednost za sve prihvatljive troškove, a na koje prijavitelj nema pravo povrata, prihvatljiv je trošak.

Rokovi i način podnošenja projektnih prijedloga:
Projektni prijedlozi podnose se isključivo putem sustava eNPOO od 1. listopada 2023. do 1. prosinca 2023.

Predviđeno trajanje projekta nije dulje od 12 mjeseci.

Za više informacija slobodno nas kontaktirajte na investim@investim.hr ili na 099 451 6899.

INVESTIM

Pretražite natječaje