NATJEČAJI ZA PODUZETNIKE U 2022. GODINI: PROIZVODNJA, UVOĐENJE IKT, VAUČERI ZA DIGITALIZACIJU
U nastavku donosimo informacije o tri nova natječaja za poduzetnike u 2022. godini. Nakon objave natječaja, vrijeme za prijavu bit će relativno kratko (30 do 60 dana) obzirom na krajnje rokove za provedbu projekata.
POTPORA PODUZEĆIMA ZA TRANZICIJU NA ENERGETSKI I RESURSNO UČINKOVITO GOSPODARSTVO (prethodni Zelena i digitalna tranzicija)
Svrha Poziva je poduprijeti bržu i bolju prilagodbu gospodarstva trenutnim i budućim ekološkim zahtjevima te kroz ulaganja u zelenu tranziciju i stvaranje zelenih vještina utjecati na povećanu učinkovitost proizvodnje, očuvanje postojećih i stvaranje novih radnih mjesta.
Na natječaj će se moći prijaviti mikro, mali i srednji poduzetnici, međutim ulaganja će biti usmjerena u energetski intenzivne industrije, uključujući metaloprerađivačku, tekstilnu, prehrambenu, kemijsku, građevinsku te drvoprerađivačku industriju.
Prihvatljive aktivnosti:
– Izgradnja i/ili rekonstrukcija građevinskih objekata (proizvodnih hala, poslovnih prostora, skladišta)
– Nabava strojeva, opreme, alata, radnih vozila i radnih strojeva
– Uvođenje novih tehnologija u proizvodni proces
– Uvođenje IKT rješenja (harvera i softvera) za digitalizaciju i optimizaciju poslovnih procesa
– Ulaganja u energetsku učinkovitost i obnovljive izvore energije poduzeća
– Uvođenje rashladnih sustava, sustava za praćenje i optimizaciju potrošnje energije i vode
– Uvođenje zelenih poslovnih modela te modela otpornih na rizike, za povećanje iskoristivosti resursa i sl.
– Savjetovanja usmjerena na jačanje kibernetičke sigurnosti
– Izrada planova i strategija digitalizacije poduzeća
– Usavršavanja zaposlenika (digitalne vještine, primjena novih tehnologija, novih poslovnih modela).
Ovim natječajem je obuhvaćeno nekoliko kategorija potpora.
Regionalne potpore:
– priprema i krčenje zemljišta
– trošak gradnje, rekonstrukcije zgrada, poslovnih prostorija i uređenje parcele
– komunalni doprinos, priključci na vodovod, odvodnju i energiju
– trošak preuređenja i modernizacije zgrada
– troškovi energetskog certificiranja i uporabne dozvole
– nabava novih strojeva, opreme, alata, radnih vozila, radnih strojeva
– troškovi transporta opreme, montaže i stavljanja u pogon
– nabava mjernih uređaja
– troškovi nabave IKT opreme (hardvera i softvera).
Potpore za inovacije procesa i organizaciju poslovanja:
– troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koji će raditi na provedbi projekta tj. aktivnostima inovacije procesa i organizacije poslovanja
– neizravni troškovi po fiksnoj stopi od 15 % prihvatljivih izravnih troškova osoblja
– troškovi znanja i patenata koji se pribavljaju ili licencijom ustupaju od drugih strana po tržišnim uvjetima za potrebe inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja
– troškovi amortizacije instrumenata i opreme.
Potpore za usavršavanje:
– troškovi predavača, za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u obuci
– troškovi poslovanja povezani s predavačima i polaznicima koji su izravno povezani s projektom usavršavanja, poput putnih troškova, troškova materijala i potrošne robe izravno povezanih s projektom, amortizacija alata i opreme ako se upotrebljavaju isključivo za usavršavanje
– najniži nužni troškovi smještaja za polaznike usavršavanja koji su radnici s invaliditetom
– troškovi kotizacije za polaznike usavršavanja.
Potpore za savjetodavne usluge:
– usluge upravljanja projektom
– usluge stručnog nadzora građenja
– usluge izrade izvedbenog projekta gradnje
– usluge izrade dokumentacije za nabavu
– usluge pripreme, uvođenja i certificiranja sustava upravljanja (kvalitetom ili poslovnim procesima ili uslugama) prema zahtjevima međunarodno priznatih norma odnosno tržišno priznatih certifikacijskih shema
– usluge revizije za verifikaciju troškova projekta.
Potpore male vrijednosti:
– troškovi vezani za implementaciju energetski učinkovitog sustava grijanja i hlađenja (postrojenja, uređaji zajedno sa dodatnim dijelovima potrebnim za implementaciju sustava za proizvodnju energije za grijanje i hlađenje objekta)
– troškovi promidžbe i vidljivosti projekta
– troškovi pripreme dokumentacije projektnog prijedloga i neophodne projektno-tehničke dokumentacije.
Najniži iznos potpore: 500.000 HRK.
Najviši iznos potpore: 7.500.000 HRK.
Intenziteti potpore:
Regionalne potpore (izgradnja, strojevi, oprema i alati) – 60% mikro; 50% mali; 40% srednji (nova karta regionalnih potpora)
Inovacije procesa i organizacije poslovanja – 50%
Potpore za usavršavanje – 70% mikro i mali; 60% srednji
Savjetodavne usluge – 50%
Potpore male vrijednosti – 75%
Objava natječaja se očekuje u 2. kvartalu 2022. godine.
UVOĐENJE IKT RJEŠENJA (prethodni Natječaj za informacijske i komunikacijske tehnologije – ICT)
Svrha je podržati digitalnu transformaciju poduzeća omogućavanjem financijske podrške za uvođenje digitalnih rješenja u poslovanje. Investicije će omogućiti povećanje kapaciteta za digitalnu transformaciju poduzeća nabavom digitalnih alata i opreme te jačanjem ljudskih kapaciteta za razvoj i primjenu novih proizvoda, usluga i procesa.
Na natječaj će se moći prijaviti mikro, mali i srednji poduzetnici.
Prihvatljive aktivnosti odnose se na uvođenje IKT (ICT) rješenja u poslovanje:
– uvođenje novog načina poslovanja poduzeća
– vidljivo poboljšanje u pogledu novih proizvodnih sposobnosti ili mogućnosti isporuke ili poslovnih praksi.
Prihvatljivi troškovi i kategorije troškova:
– Nabava računalne opreme
– Razvoj i nabava softverskih rješenja
– Usluge integracije rješenja u poslovanje poduzeća
– Edukacija zaposlenika
– Usluge upravljanja projektom i izrade prijave.
Najniži iznos potpore: 80.000 HRK.
Najviši iznos potpore: 750.000 HRK.
Intenziteti potpore:
Do 85% od prihvatljivih troškova.
Postoji mogućnost da će intenzitet ovisiti o lokaciji sjedišta prijavitelja, odnosno u kojoj skupini razvijenosti se nalazi JLS u kojoj je sjedište prijavitelja.
Temeljem toga, intenziteti potpore mogu iznositi od 65% ukoliko se sjedište nalazi u VII. i VIII. Skupini JLS do 85% ukoliko se sjedište nalazi u I. i II. skupini JLS po indeksu razvijenosti.
Objava natječaja se očekuje početkom 2022. godine.
VAUČERI ZA DIGITALIZACIJU
Putem ovog natječaja dodjeljivat će se vaučeri za digitalizaciju u nekoliko kategorija:
1. Vaučer za poboljšanje digitalnih vještina – svrha ovog vaučera je pomoći zaposlenicima u stjecanju vještina potrebnih za provođenje digitalizacije i digitalne transformacije, što može uključivati jedan ili više programa obrazovanja i usavršavanja.
2. Vaučer za digitalnu transformaciju – svrha ovog vaučera je omogućiti provjeru potencijala za digitalizaciju u MSP-ovima, pomoći MSP-ovima da ispitaju održivost ideja i oblikuju strategije za moguću digitalnu transformaciju. Navedeno uključuje procjenu stanja u poduzeću izradom plana razvoja digitalnih kapaciteta poslovanja i strategije digitalne transformacije.
3. Vaučer za digitalni marketing – svrha ovog vaučera je omogućiti razvoj i provedbu strategija digitalnog marketinga MSP-ova u skladu s odgovarajućim čimbenicima koji su nužni za digitalizaciju njihovih poslovanja.
4. Vaučer za kibernetičku otpornost – svrha ovog vaučera je povećati kibernetičku sigurnost uvođenjem sigurnosnih provjera sustava.
5. Vaučer za razvoj ili primjenu složenih digitalnih proizvoda i usluga – ovaj vaučer podržava istraživačke i razvojne pilot-projekte za uvođenje složenih digitalnih proizvoda i usluga, npr. razvoj rješenja za Industriju 4.0, mrežnih sustava i procesa, Interneta stvari (engl. Internet of Things), pametnih usluga, automatizacije, projekata koji uključuju velike podatke (engl. Big Data), simulacijskih modela, virtualne i proširene stvarnosti, ugrađenih sustava
Na natječaj se mogu prijaviti mikro, mali i srednji poduzetnici.
Prihvatljive su aktivnosti navedene u nastavku.
1.Vaučeri za poboljšanje digitalnih vještina:
– edukacija stručnjaka za dizajn softvera, umjetnu inteligenciju i sigurnost
– edukacija stručnjaka za upravljanje podacima i razvoj novih digitalnih vještina u vezi s računarstvom u oblaku
– osposobljavanje koje uključuje prekvalifikaciju i usavršavanje radne snage u pogledu usvajanja digitalnih vještina.
Maksimalni iznos vaučera po projektu: 75.000 HRK.
2.Vaučer za strategiju digitalne transformacije:
– izrada strategije digitalne transformacije, što uključuje procjenu stanja u poduzeću te izradu plana razvoja digitalnih kapaciteta poslovanja
– opći troškovi, vanjske usluge
Maksimalni iznos vaučera po projektu: 75.000 HRK.
3.Vaučer za digitalni marketing:
– izrada web stranica,
– izrada i testiranje mobilnih aplikacija,
– izrada online trgovina i platformi za rezervacije
– uporaba podataka za poboljšanje interakcije s kupcima
Maksimalni iznos vaučera po projektu: 75.000 HRK.
4.Vaučer za kibernetičku sigurnost:
– Izrada sigurnosnih i tehničkih izvješća
– Provjera propusnosti podataka i penetracijska ispitivanja
Maksimalni iznos vaučera po projektu: 110.000 HRK.
5.Vaučer za razvoj ili primjenu složenih digitalnih proizvoda i usluga (usluge istraživanja i razvoja):
– Usluge subjekata za istraživanje i razvoj (materijalni troškovi koji nastanu kao dio usluga razvoja) – npr. prototipa
Maksimalni iznos vaučera po projektu: 150.000 HRK.
Prijavitelj će moći iskoristiti najviše 2 vrste vaučera po Pozivu.
Najniži iznos potpore: 75.000 HRK.
Najviši iznos potpore: 150.000 HRK.
Objava natječaja se očekuje početkom 2022. godine.
Za više informacija slobodno nas kontaktirajte na investim@investim.hr ili na 099 451 6899.
INVESTIM