OBJAVLJEN NATJEČAJ „IZGRADNJA, REKONSTRUKCIJA I OPREMANJE OSNOVNIH ŠKOLA ZA POTREBE JEDNOSMJENSKOG RADA I CJELODNEVNE ŠKOLE“

Ministarstvo znanosti i obrazovanja u sklopu Nacionalnog programa oporavka i otpornosti 2021. – 2026. objavljuje otvoreni postupak u modalitetu trajnog Poziva za dostavu projektnih prijedloga „Izgradnja, rekonstrukcija i opremanje osnovnih škola za potrebe jednosmjenskog rada i cjelodnevne škole“ (Referentni broj: NPOO C3.1. R1-I2.01).

Cilj poziva:
Osigurati infrastrukturne i materijalne kapacitete za prelazak osnovnih škola u jednu smjenu i provođenje cjelodnevne škole.

Bespovratna sredstva i intenziteti sufinanciranja:
Najniži iznos potpore: 100.000,00 EUR
Najviši iznos potpore: 20.000.000,00 EUR

Ukupan fond sredstava: 2.280.000.000,00 EUR

Intenzitet sufinanciranja: sukladno postotku iz Suglasnosti MZO na Idejno rješenje.

Iznos bespovratnih sredstava za kategoriju troškova za aktivnost radova izračunavaju se sukladno postotku iz Suglasnosti MZO i troškovnicima za izgradnju škole, izgradnju školske sportske dvorane, rekonstrukciju škole, rekonstrukciju školske sportske dvorane, uređenje vanjskih prostora, uklanjanje građevine/dijela građevine škole/školske sportske dvorane. Izračun je prikazan u Obrascu 4. – Izračun maksimalnih bespovratnih sredstava po kategorijama.

Prihvatljivi prijavitelji:
Republika Hrvatska i/ili jedinice lokalne i/ili regionalne (područne) samouprave koji sukladno članku 90. stavak 2. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi mogu biti osnivači škole.

Osnovni uvjeti za prijavitelje:
– ima pravnu osobnost (provjerava NT uvidom u elektroničke baze podataka Ministarstva pravosuđa i uprave i Ministarstva znanosti i obrazovanja te uvidom u Sudski registar, ako je primjenjivo);
– ima dostatne i stabilne financijske, stručne, iskustvene i provedbene kapacitete za provedbu projekta samostalno ili s partnerima (Izvor provjere: Obrazac 1. Izjava prijavitelja/partnera);
– nema duga po osnovi javnih davanja o kojima Porezna uprava vodi službenu evidenciju (Izvor provjere: potvrda Porezne uprave);
– će dobit stečena iz aktivnosti koje se provode u okviru projekta biti ponovo uložena u unaprjeđenje djelatnosti osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja (Izvor provjere: Obrazac 1. Izjava prijavitelja/partnera);
– u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja, kako je to definirano Uputama.

Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva:
Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu.

Partneri na projektu mogu biti:
a) jedinice lokalne i/ili područne (regionalne) samouprave
i/ili
b) Republika Hrvatska
i/ili
c) javne ustanove koje obavljaju djelatnost odgoja i obrazovanja i druge javne ustanove čiji je osnivač jedinica lokalne i/ili područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska, a čije će se postojeće građevine ili zemljište koristiti za povećanje kapaciteta učionica za potrebe jednosmjenskog rada.

Prihvatljive aktivnosti:
1. Izrada projektno-tehničke dokumentacije i/ili izrada izmjene i dopune projektno-tehničke dokumentacije – aktivnost se odnosi na uslugu izrade idejnog rješenja i/ili idejnog projekta, glavnog projekta, izvedbenog projekta, projekta opremanja, projekta uklanjanja građevine, sve sukladno važećim zakonima i propisima za izradu projektno-tehničke dokumentacije
2. Usluge – aktivnost se odnosi na obavljanje usluge stručnog nadzora nad izvedbom radova i opremanjem, obavljanje usluge koordinatora zaštite na radu tijekom građenja i obavljanje usluge voditelja projekta sukladno članku 38. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje
3. Radovi (izgradnja i rekonstrukcija) – aktivnost se odnosi na izvedbu građevinskih, obrtničkih i instalaterskih radova na unutarnjem/vanjskom/dvoranskom prostoru za potrebe izgradnje nove osnovne škole, rekonstrukciju postojeće osnovne škole, rekonstrukciju objekta druge namjene, rušenje postojeće građevine11 te zbrinjavanje nastalog otpada
4. Opremanje – aktivnost se odnosi na nabavu opreme i namještaja za potrebe provedbe programa osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja
5. Promidžba i vidljivost – aktivnosti se odnose na promidžbu i vidljivost operacije s ciljem podizanja vidljivosti projektnih aktivnosti i financiranja EU-a, sukladno zahtjevima u poglavlju Informiranje i vidljivost.

Prihvatljivi troškovi:
1. Troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije:
– troškovi usluge stručnjaka (projektanta i konzultanta itd.) za izradu idejnog rješenja i/ili idejnog projekta, glavnog projekta i pripadajućih elaborata, izvedbenog projekta, projekta opremanja, projekta uklanjanja građevine i sl.
– troškovi izmjene i dopune projektno-tehničke dokumentacije, ako je primjenjivo
– troškovi ishođenja potrebnih dozvola, troškovi građevinskih pristojbi, troškovi komunalnog i vodnog doprinosa
– troškovi priključenja na komunalnu infrastrukturu
– troškovi izrade troškovnika radova i opreme
– troškovi vezani uz reviziju projekta
– troškovi za energetsko certificiranje zgrada
– troškovi izrade studije izvodljivosti
– troškovi dokumentacije potrebne za građevinske radove, pripreme izgradnje elektroenergetskih objekata i sl.

2. Troškovi usluga:
– troškovi usluge stručnog nadzora nad izvođenjem radova
– troškovi usluge koordinatora zaštite na radu tijekom građenja
– troškovi usluge voditelja projekta sukladno članku 38. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje

3. Troškovi radova (izgradnje i rekonstrukcije):
– troškovi građevinskih, obrtničkih, instalaterskih radova i radova na uređenju okoliša temeljem troškovnika
– troškovi zamjena dotrajalih instalacija i stolarije, popravaka infrastrukture, sustava grijanja/hlađenja
– troškovi prilagodbe interijera u skladu s potrebama osoba s invaliditetom, uklanjanja arhitektonskih prepreka kao što su nedovoljna širina vrata, neprilagođeni sanitarni čvorovi, izgradnje pristupnih rampi
– troškovi usklađivanja sa načelom „do not significant harm“
– troškovi prilagodbe prostora u skladu sa specifičnim potrebama korisnika u svrhu povećanja kapaciteta učionice itd.
– troškovi rušenja postojeće građevine te zbrinjavanja nastalog otpada.

Iznos bespovratnih sredstava za kategoriju troškova za aktivnost radova izračunavaju se sukladno postotku iz Suglasnosti MZO i troškovnicima za izgradnju škole, izgradnju školske sportske dvorane, rekonstrukciju škole, rekonstrukciju školske sportske dvorane, uređenje vanjskih prostora, ukljanjanje građevine/dijela građevine škole/školske sportske dvorane. Izračun je prikazan u Obrascu 4. – Izračun maksimalnih bespovratnih sredstava po kategorijama.

Prihvatljivi troškovi za aktivnost radova (izgradnja i rekonstrukcija) moraju biti usklađeni na sljedeći način:
– ukupna bruto površina građevine škole i/ili školske sportske dvorane iz Glavnog projekta ne smije biti veća ili manja od 5% u odnosu na ukupnu bruto površinu građevine škole i/ili školske sportske dvorane iz Idejnog rješenja na koje je izdana Suglasnost MZO-a.

4. Troškovi opremanja:
– troškovi nabave namještaja, informatičke opreme i elektronike, strojeva i alata, edukativnih materijala, opreme sportske dvorane, opreme vanjskih igrališta odnosno opreme za izvođenje programa obrazovanja.
Prihvatljivi izdaci za opremanje iznose do 10% prihvatljivih troškova radova (izgradnje i rekonstrukcije).

5. Troškovi promidžbe i vidljivosti:
– troškovi privremene informacijske ploče, trajne ploče ili panoa, naljepnica itd.
Prihvatljivi izdaci za promidžbu i vidljivost iznose do 2.500,00 EUR.

Dodatne napomene:
– Prijavitelj po Pozivu može podnijeti više projektnih prijedloga.
– Jedan projektni prijedlog odnosi se na investiciju u građevinu/e jedne matične škole ili u građevinu/e jedne područne škole.
– S jednim prijaviteljem može se sklopiti jedan ili više Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava
– Prijavitelj može biti istovremeno partner u više projektnih prijedloga.
– Partner ne može sudjelovati u više projektnih prijedloga osim u slučaju kad je jedinica lokalne i/ili regionalne (područne) samouprave ili Republika Hrvatska.

Rok podnošenja projektnih prijedloga:
Od 7. kolovoza 2023. do 31. srpnja 2023. u 23.59 sati, ili do iskorištenja raspoloživih sredstava.

Za više informacija slobodno nas kontaktirajte na investim@investim.hr ili na 099 451 6899.

INVESTIM

Pretražite natječaje