OBJAVLJEN NATJEČAJ: JAČANJE ODRŽIVOSTI TE POTICANJE ZELENE I DIGITALNE TRANZICIJE PODUZETNIKA U SEKTORU TURIZMA
NATJEČAJ U OKVIRU NPOO-a: ZA DODJELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA PODUZETNIKE U TURIZMU, MALE IZNAJMLJIVAČE TE INOVACIJE U TURIZMU
Predmet ovog Poziva je poticanje ulaganja više dodane vrijednosti poduzetnika koja će doprinijeti razvoju održivog turizma uz pomoć zelene i digitalne tranzicije te poticanje oporavka i otpornosti poduzetnika u cijelom lancu vrijednosti turizma.
Svrha ovog Poziva je razvoj turističkih proizvoda prihvatljivih za okoliš i učinkovitost resursa posebice onih u turistički slabije razvijenim područjima putem povezivanja poduzetnika u lancu vrijednosti turizma, povećanje otpornosti i produktivnosti poduzeća, kao i bolje pozicioniranje na turističkom tržištu kroz uvođenje inovacija i digitalnih tehnologija, uključujući i transformaciju privatnih iznajmljivača u poduzetnike.
Uz navedeno, svrha ovog Poziva je i smanjenje učinaka prekomjernog turizma u najrazvijenijim turističkim područjima, održivi i niskougljični rast turizma visoke kvalitete u slabije razvijenim turističkim područjima te jačanje socijalne održivosti kroz povećanje zaposlenosti u lokalnim zajednicama.
Sukladno NPOO-u, dio ukupnih ulaganja dodijelit će se za ulaganja usmjerena na ublažavanje klimatskih promjena ili prilagodbu tim promjenama, digitalizaciju, aktivnosti u skladu s kriterijima smanjenja emisija stakleničkih plinova, energetske učinkovitosti ili smanjenja otpada te za prelazak na kružno gospodarstvo.
JAVNI POZIV PODIJELJEN JE U 3 GRUPE
GRUPA 1: Razvoj turističkih proizvoda prihvatljivih za okoliš, učinkovitost resursa te zelenu i digitalnu tranziciju za sljedeće aktivnosti:
– potpora razvoju turističke ponude i sadržaja te procesima u turističkom poslovanju prihvatljivima za okoliš i učinkovitost resursa kod malih, srednjih i velikih poduzeća, uključujući ulaganja: u objekte, okoliš i opremu, razvoj inovativnih turističkih proizvoda, uvođenje kružnog gospodarstva, ulaganja u opremu za postizanje i povećanje higijenskih, zdravstvenih i sigurnosnih uvjeta, osiguravanje preduvjeta za dobivanje eko certifikata (npr. EU ecolabel), povećanje energetske učinkovitosti i korištenje obnovljivih izvora energije,
– nabava opreme za digitalizaciju turističkog poslovanja kod malih, srednjih i velikih poduzeća ili smanjenja otpada te na prelazak na kružno gospodarstvo.
Projekti ulaganja u kategoriji ITR-a 1 u objekte za smještaj ne smiju dovesti do povećanja smještajnih kapaciteta.
Potiču se ulaganja poduzetnika u turizmu, u svim kategorijama Indeksa turističke razvijenosti (u daljnjem tekstu: ITR), u slijedeće:
a) ugostiteljske objekte za smještaj više dodane vrijednosti i/ili,
b) dodatni sadržaj ugostiteljskih objekata za smještaj i/ili,
c) turističko ugostiteljske objekte zabavnih i tematskih parkova
gdje sve tri kategorije ulaganja uvode procese prihvatljive za okoliš, kružno gospodarstvo, digitalne tehnologije i unaprjeđuju higijensko-zdravstvene i sigurnosne uvjete.
a) Ugostiteljski objekti za smještaj
Potiču se ulaganja u sljedeće vrste ugostiteljskih objekata za smještaj iz skupine „Hoteli“:
– Hotel,
– Hotel baština (heritage),
– Difuzni hotel,
– Aparthotel,
– Turističko naselje,
– Lječilišne vrste; Lječilišni hotel baština, Lječilišni hotel, Lječilišni aparthotel, Lječilišno turističko naselje, Lječilišni difuzni hotel,
– Hoteli posebnog standarda; Hotel business, Hotel meetings, Hotel congress, Hotel club, Hotel holiday resort, Hotel coastal holiday resort, Hotel family, Hotel small & friendly, Hotel senior citizens, Hotel health & fitness, Hotel wellness, Hotel diving club, Hotel motel, Hotel ski, Hotel za osobe s invaliditetom i Hotel bike.
Potiču se ulaganja u sljedeće vrste ugostiteljskih objekata za smještaj iz skupine „Kampovi“:
– Kamp,
– Glamping.
Potiču se i ulaganja zdravstvenih ustanova koje pružaju usluge u zdravstvenom turizmu u ugostiteljske objekte za smještaj ukoliko je obavezni sadržaj ugostiteljskog objekta za smještaj u korisnoj površini objekta veći od 50% u odnosu na neobavezni sadržaj koji se odnosi na pružanje zdravstvenih usluga.
b) Dodatni sadržaji ugostiteljskih objekata za smještaj.
Potiču se ulaganja u dodatni, odnosno neobavezni sadržaj koji se kreira s ciljem pružanja drugih usluga u sklopu ugostiteljskog objekta za smještaj za vrste kao u stavku a) Ugostiteljski objekti za smještaj točki 2.1. Predmet ovog Poziva Grupa 1
c) Turističko ugostiteljski objekti zabavnih i tematskih parkova:
Potiču se ulaganja u turističko ugostiteljske objekte zabavnih i tematskih parkova koji uvode inovativan sadržaj.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava:
– mikro, mala i srednja poduzeća – 500.000.000,00 HRK (66.361.404,21 EUR),
– velika poduzeća – 520.000.000,00 HRK (69.015.860,38 EUR).
Iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po pojedinom projektu iznosi:
– najniži iznos 2.000.000,00 HRK (265.445,62 EUR),
– najviši iznos 50.000.000,00 HRK (6.636.140,42 EUR).
Tko se može prijaviti:
– Mikro, mala, srednja i velika poduzeća
Intenzitet potpore za regionalne potpore:
– Panonska i Sjeverna Hrvatska: 70% mikro i mali, 60% srednji, 50% veliki
– Jadranska Hrvatska: 60% mikro i mali, 50% srednji, 40% veliki
– Grad Zagreb: 55% mikro i mali, 45% srednji, 35% veliki.
Intenzitet potpore za ulaganje u promicanje energije iz OIE:
– 65% mali, 55% srednji, 45% veliki poduzetnici
ili
– 50% mali, 40% srednji, 30% veliki poduzetnici, ako se troškovi odnose na ulaganja za određena mala postrojenja za koja nije moguće odrediti ulaganje koje je manje prihvatljivo za okoliš jer postrojenja ograničene veličine ne postoje.
Intenzitet potpore za mjere energetske učinkovitosti:
– 50% mali, 40% srednji i 30% veliki poduzetnici
Intenzitet potpore za punionice električnih vozila:
– 60% mali, 50% srednji i 40% veliki poduzetnici
Intenzitet potpore za usavršavanje:
– 70% mali, 60%, srednji, 50% veliki poduzetnici
Intenzitet potpore male vrijednosti:
– 85% za sve veličine poduzetnika.
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI:
Obavezne aktivnosti za zelenu tranziciju
Projekt mora sadržavati najmanje jednu obaveznu aktivnost za zelenu tranziciju te najmanje dvije aktivnosti za zelenu tranziciju iz drugih kategorija:
– građenje objekata
– aktivnost ulaganja u postizanje više razine energetske učinkovitosti;
Druge kategorije aktivnosti za zelenu tranziciju
– opremanje objekata koje rezultira učinkovitijem korištenju resursa, smanjenjem utroška energije i vode, smanjenjem emisija CO2 ili smanjenjem nastanka otpada prilikom obavljanja djelatnosti;
– uvođenje zelenih i digitalnih tehnologija i poslovnih modela koje doprinose zelenoj tranziciji;
– ulaganja u poticanje obnovljivih izvora energije;
– uvođenje rješenja koje se odnose na smanjenje otpada od hrane u lancu od dobavljača do krajnjeg potrošača;
– uvođenje rješenja koje se odnose na smanjenje korištenja plastike;
– ulaganja u održivu mobilnost;
– ulaganja u zelene vještine.
Obavezne aktivnosti za digitalnu tranziciju
Projekt mora sadržavati najmanje jednu obaveznu aktivnost za digitalnu tranziciju:
– uvođenje informatičko-komunikacijskih rješenja u poslovanje s ciljem digitalne transformacije;
– uvođenje digitalnih tehnologija i poslovnih modela, uključujući i ugradnju opreme, s ciljem digitalne transformacije.
Druge kategorije aktivnosti za digitalnu tranziciju:
– ulaganja u digitalne vještine
Neobavezne aktivnosti:
– uređenje okoliša;
– uvođenje higijensko-zdravstvenih i sigurnosnih mjera iznad propisanih standarda;
– ulaganja u usavršavanje;
– savjetodavne usluge u pripremi i provedbi projekta;
– izrada studijske i projektno-tehničke dokumentacije.
PRIHVATLJIVI TROŠKOVI
a. Regionalne potpore za ulaganje
– trošak gradnje, rekonstrukcije objekata;
– opremanje objekata koje rezultira učinkovitijem korištenju resursa i/ili smanjenjem utroška energije i vode i/ili smanjenjem emisija CO2 i/ili smanjenjem nastanka otpada prilikom obavljanja djelatnosti;
– drugo opremanje objekata;
– nabava digitalne i komunikacijske opreme, uključujući i instaliranje, programiranje i/ili konfiguraciju isključivo za potrebe provedbe aktivnosti u projektu,
– nabava IKT infrastrukture;
– nabave opreme za potrebe naprednih sustava digitalizacije (Internet stvari, umjetna inteligencija i sl.);
– nabava mrežne opreme (pasivne i aktivne);
– uvođenje rješenja za kibernetičku sigurnost;
– nabava ostale opreme izravno potrebne za provedbu aktivnosti u projektu (npr. sigurnosne kamere, protuprovalni sustavi, kontrola pristupa, sustavi za zaključavanje, parkirni sustavi, videokonferencijski sustavi, sustavi hotelskog upravljanja i sl.)
– uvođenje zelenih i digitalnih tehnologija i poslovnih modela koji se temelje na kružnom gospodarstvu, obnovljivim izvorima energije, energetskoj učinkovitosti (uvođenje digitalnih tehnologija i rješenja u skladu s kriterijima smanjenja emisija stakleničkih plinova, energetsku učinkovitost i smanjenje otpada, kao i na uvođenje kružne ekonomije doprinosi i zelenoj i digitalnoj tranziciji);
– uvođenje rješenja za prilagodbu klimatskim promjenama;
– uvođenje rješenja za održivu uporabu vode, uključujući primjenu mjera za ponovnu uporabu vode;
– uređenje zelenih površina;
– uređenje plaža.
– uvođenje rješenja za optimizaciju procesa (ERP, CRM, Ecommerce, itd);
– troškovi informatičko-komunikacijskih rješenja (softver);
– nabava patenata, autorskih prava, znanja ili drugih vrsta intelektualnog vlasništva.
b. Potpore za ulaganje u promicanje energije iz obnovljivih izvora energije
– poticanje proizvodnje energije iz obnovljivih izvora energije.
c. Potpore za ulaganje za mjere energetske učinkovitosti
– obnova ovojnice zgrade: povećanje toplinske zaštite ovojnice (kojom se dodaju, obnavljaju ili zamjenjuju dijelovi objekata koji su dio omotača grijanog ili hlađenog dijela objekta prema vanjskom prostoru ili negrijanom dijelu zgrade kao što su prozori, vrata, prozirni elementi pročelja, toplinska izolacija podova, zidova, stropova, ravnih, kosih i zaobljenih krovova, pokrova, detalja toplinskih mostova); hidroizolacija i drenaža ovojnice; povećanje toplinske zaštite, hidroizolacija i drenaža zidova koji odvajaju unutrašnjost objekta od vanjskog okoliša te prozora, vrata i prozirnih elemenata pročelja u tim zidovima; ugradnja zelenog krova/ozelenjenog pročelja zgrada kojima se povećava toplinska zaštita ovojnice;
– ugradnja novih ili zamjena odnosno poboljšanje postojećih tehničkih sustava zgrade koji uključuju tehničku opremu za grijanje, hlađenje, ventilaciju, klimatizaciju i pripremu potrošne tople vode;
– zamjena unutarnje rasvjete zajedničkih prostora učinkovitijom;
– uvođenje sustava automatizacije i upravljanja zgradom i slični troškovi.
d. Potpore za ulaganje kojima se poduzetnicima omogućuje da premaše norme Unije za zaštitu okoliša ili povećaju razinu zaštite okoliša u nedostatku normi Unije
– troškovi ulaganja u infrastrukturu za punjenje i/ili opskrbu gorivom s nultom ili niskim emisijama ugljika za vlastite potrebe korisnika potpore koji obavlja turističko-ugostiteljsku djelatnost.
e. Potpore za usavršavanje
– troškovi predavača, za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u usavršavanju;
– troškovi poslovanja povezani s predavačima i polaznicima koji su izravno povezani s projektom usavršavanja, primjerice putni troškovi, troškovi materijala i potrošne robe izravno povezane s projektom, amortizacija alata i opreme ako se koriste isključivo za projekt usavršavanja;
– troškovi savjetodavnih usluga povezanih s projektom usavršavanja.
f. De minimis potpore (potpore male vrijednosti)
– troškovi ulaganje u vozila i plovila s nultim ili niskim emisijama ugljika za potrebe obavljanja djelatnosti;
– troškovi komunalnog doprinosa (prihvatljivo od 1. veljače 2020. godine);
– troškovi pripreme neophodne projektno-tehničke dokumentacije (prihvatljivo od 1. veljače 2020. godine), uključujući sva potrebna istraživanja, elaborate, revizije, idejna rješenja, idejne projekte, glavne projekte, izvedbene projekte, tipske projekte, projekte unutarnjeg uređenja itd.);
– troškovi za pripremu postupka certificiranja i provjeru sukladnosti sa zahtjevima certifikata ili eko-oznaka ( EU ECOLABEL, EMAS, itd) (prihvatljivo od 1. veljače 2020. godine);
– troškovi izrade studije utjecaja na okoliš (prihvatljivo od 1. veljače 2020. godine);
– trošak usluge pripreme natječajne dokumentacije (uključujući investicijsku studiju), a koji su prihvatljivi od datuma objave Poziva (do najvišeg iznosa od 60.000,00 HRK (7.963,37 EUR));
– upravljanje projektom od strane vanjskih pružatelja usluge (do najvišeg iznosa od 185.000,00 HRK (24.553,72 EUR);
– usluge izrade dokumentacije za nabavu od strane vanjskih pružatelja usluge (do najvišeg iznosa od 50.000,00 HRK (6.636,14 EUR));
– trošak revizije projekta (za sve projekte čiji ukupno prihvatljivi troškovi projekta, navedeni u odredbama ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, do najvišeg iznosa troška revizije od 50.000,00 HRK (6.636,14 EUR);
– troškovi stručnog nadzora i sl.
GRUPA 2: Zelena i digitalna tranzicija malih iznajmljivača te njihova transformacija u poduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu za sljedeće aktivnosti:
– ulaganja prihvatljiva za okoliš i učinkovitost resursa: u objekte, okoliš i opremu, razvoj inovativnih turističkih proizvoda, povećanje standarda i kvalitete proizvoda, uvođenje kružnog gospodarstva, ulaganja u opremu za postizanje i povećanje higijensko-zdravstvenih i sigurnosnih uvjeta, osiguravanje preduvjeta za dobivanje eko certifikata (npr. EU ecolabel), ulaganja u povećanje energetske učinkovitosti, korištenje obnovljivih izvora energije, potpora procesima digitalizacije turističkog poslovanja kod mikro poduzeća.
Projekti ulaganja u kategoriji ITR-a 1 u objekte za smještaj ne smiju dovesti do povećanja smještajnih kapaciteta.
Potiče se transformacija privatnih iznajmljivača u sljedeće kategorije objekata iz skupine „Hoteli“:
– Hotel
– Hotel baština (heritage)
– Difuzni hotel
– Aparthotel
– Turističko naselje
– Pansion.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava:
– 50.000.000,00 HRK (6.636.140,42 EUR)
Iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po pojedinom projektu iznosi:
– najniži iznos 100.000,00 HRK (13.272,28 EUR),
– najviši iznos 1.506.900,00 HRK (200.000,00 EUR).
Tko se može prijaviti:
– Fizička osoba koja je postojeći iznajmljivač ili skupina postojećih iznajmljivača koji imaju važeće rješenje o odobrenju za pružanje usluga u domaćinstvu, a koja mora/ju, najkasnije u trenutku donošenja Odluke o financiranju projektnog prijedloga temeljem ovog Poziva, imati registrirano trgovačko društvo ili obrt u djelatnosti 55.1 Hoteli i sličan smještaj sukladno Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti – NKD 2007 (NN 58/07).
– U slučaju da je Prijavitelj skupina postojećih iznajmljivača, Prijavitelj će putem Izjave o zajedničkoj prijavi projektnog prijedloga (Obrazac 9. Izjava o zajedničkoj prijavi projektnog prijedloga Grupa 2) koja čini sastavni dio natječajne dokumentacije dokazati da ima suglasnost iznajmljivača koji sudjeluju u provedbi projekta za podnošenje jedinstvene prijave na ovaj Poziv. Iznajmljivači koji sudjeluju u provedbi projekta istom Izjavom potvrđuju da će sve imovinsko pravne odnose koji nastanu u svrhu realizacije projekta rješavati zasebnim pravnim poslovima sukladno važećim zakonskim propisima.
Intenzitet potpore:
– 85% prihvatljivih troškova
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI:
Aktivnosti za zelenu tranziciju
– građenje i opremanje ugostiteljskih objekata za smještaj i pripadajućeg dodatnog sadržaja32;
– uvođenje zelenih tehnologija i poslovnih modela koje doprinose zelenoj tranziciji;
– ulaganja u postizanje više razine energetske učinkovitosti;
– ulaganja u poticanje obnovljivih izvora energije;
– uvođenje rješenja koje se odnose na smanjenje otpada od hrane u lancu od dobavljača do krajnjeg potrošača;
– uvođenje rješenja koje se odnose na smanjenje korištenja plastike;
– ulaganja u održivu mobilnost;
– uređenje okoliša;
– uvođenje higijensko-zdravstvenih i sigurnosnih mjera iznad propisanih standarda;
– uvođenje certifikata ili eko oznaka (EU ECOLABEL, EMAS itd.);
Aktivnosti za digitalnu tranziciju:
– uvođenje digitalnih tehnologija i poslovnih modela, uključujući i ugradnju opreme, s ciljem digitalne transformacije;
– uvođenje informatičko-komunikacijskih rješenja u poslovanje;
Potporne aktivnosti povezane s provedbom projekta:
– aktivnosti izrade projektno-tehničke dokumentacije;
– savjetodavne usluge u pripremi i provedbi projekta;
– aktivnosti stručnog nadzora.
– ulaganja u usavršavanje.
PRIHVATLJIVI TROŠKOVI
Prihvatljive kategorije troškova:
– trošak gradnje, rekonstrukcije objekata;
– opremanje objekata, uključujući opremanje povezano s digitalizacijom;
– uvođenje zelenih i digitalnih tehnologija i poslovnih modela koji se temelje na kružnom gospodarstvu, obnovljivim izvorima energije, energetskoj učinkovitosti;
– poticanje proizvodnje energije iz obnovljivih izvora za potrebe objekata koji su predmet projektnog prijedloga;
– troškovi ulaganja u postizanje više razine energetske učinkovitosti postojećeg objekta;
– uvođenje rješenja za održivu uporabu vode, uključujući primjenu mjera za ponovnu uporabu vode;
– trošak za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom
– uvođenje informatičko-komunikacijskih rješenja (softver);
– uređenje zelenih površina
– troškovi za pripremu postupka certificiranja i provjeru sukladnosti sa zahtjevima certifikata ili eko-oznaka (EU ECOLABEL, EMAS, itd);
– troškovi nabave vozila i plovila s nultim ili niskom emisijama ugljika;
– troškovi predavača i polaznika koji su izravno povezani s usavršavanjem
– troškovi komunalnog doprinosa (prihvatljivo od 1. veljače 2020. godine);
– troškovi pripreme neophodne projektno-tehničke dokumentacije (prihvatljivo od 1. veljače 2020. godine), uključujući sva potrebna istraživanja, elaborate, idejna rješenja, idejne projekte, glavne projekte, izvedbene projekte, tipske projekte, projekte unutarnjeg uređenja itd.);
– troškovi izrade studije utjecaja na okoliš (prihvatljivo od 1. veljače 2020. godine);
– trošak usluge pripreme natječajne dokumentacije koji je prihvatljiv od datuma objave Poziva (do najvišeg iznosa od 20.000,00 HRK (2.654,46 EUR);
– upravljanje projektom od strane vanjskih pružatelja usluge, uključujući izradu dokumentacije za nabavu (do najvišeg iznosa od 70.000,00 HRK (9.290,60 EUR);
– troškovi stručnog nadzora i sl.
GRUPA 3: Poticanje aktivnosti umrežavanja u inovacijske klastere i aktivnosti uvođenja inovacija proizvoda i usluga, inovacija procesa i inovacija organizacije poslovanja u poduzećima u djelatnosti turizma za sljedeće aktivnosti:
– ulaganja u aktivnosti istraživanja i inovacija kod malih, srednjih i velikih poduzeća u cjelokupnom lancu vrijednosti turizma, uključujući i njihovo umrežavanje, razvoj inovativnih turističkih proizvoda, ulaganja u prijenos tehnologije i suradnju među poduzećima, istraživačkim centrima i u sektoru visokog obrazovanja.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava:
– 180.000.000,00 HRK (23.890.105,51 EUR).
Iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi:
– najniži iznos 2.000.000,00 HRK (265.445,42 EUR),
– najviši iznos 21.000.000,00 HRK (2.787.178,98 EUR).
Tko se može prijaviti:
– prihvatljivi prijavitelji su pravne ili fizičke osobe koje imaju registriran obrt (osim paušalnih obrta koji nisu prihvatljivi) koje su mikro, mali, srednji ili veliki poduzetnici u ekosustavu turizma
– poduzeća koja su registrirana za obavljanje djelatnosti u ekosustavu turizma (mikro, mala i srednja poduzeća sukladno definiciji u Prilogu 1. Uredbe 651/2014.) te velika poduzeća koja ne ispunjavanju kriterije definirane Prilogom I. Uredbe 651/2014,
Intenzitet potpore:
a. Potpore za projekte istraživanja i razvoja
– 50% prihvatljivih troškova za industrijsko istraživanje (moguće povećanje do 80%)
– 25% prihvatljivih troškova za eksperimentalni razvoj
– 50% prihvatljivih troškova za studije izvedivosti.
– Intenziteti potpore za industrijsko istraživanje i eksperimentalni razvoj mogu se povećati do maksimalnog intenziteta potpore od 80% prihvatljivih troškova.
b. Regionalne potpore:
– Panonska i Sjeverna Hrvatska: 70% mikro i mali, 60% srednji, 50% veliki
– Jadranska Hrvatska: 60% mikro i mali, 50% srednji, 40% veliki
– Grad Zagreb: 55% mikro i mali, 45% srednji, 35% veliki.
c. Potpore male vrijednosti:
– 85% prihvatljivih troškova.
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
1. Aktivnosti istraživanja i razvoja (vlastite aktivnosti istraživanja i razvoja, ugovorno istraživanje i kolaborativno istraživanje) koja moraju biti u jednoj ili više sljedećih kategorija istraživanja i razvoja:
– industrijsko istraživanje,
– eksperimentalni razvoj,
– studije izvedivosti.
2. Aktivnosti početnih ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu u cilju jačanja vlastitih inovacijskih kapaciteta za poduzetnike koji provode ili planiraju provoditi vlastite projekte istraživanja i razvoja.
Aktivnost 2 se ne može provoditi samostalno, nego isključivo u kombinaciji s aktivnostima istraživanja i razvoja pod točkom 1.
Aktivnost 2 prihvatljiva je za poduzetnike iz ekosustava turizma, odnosno nije prihvatljiva za poduzetnike iz drugih ekosustava u lancu vrijednosti turizma te nije prihvatljiva za OIŠZ.
3. Potporne aktivnosti
– savjetodavne usluge u pripremi i provedbi projekta;
– izrada studijske, projektno-tehničke dokumentacije.
PRIHVATLJIVI TROŠKOVI
A. Potpore za projekte istraživanja i razvoja (čl. 25. Uredbe br. 651/2014)
I. Troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja i partnera (istraživača, tehničara i ostalog pomoćnog osoblja) koji će raditi na provedbi projekta
II. Neizravni troškovi u visini 15% izravnih troškova osoblja
III. Troškovi amortizacije instrumenata i opreme.
IV. Ostali izdaci poslovanja, do 25% ukupne vrijednosti projekta
V. Troškovi istraživanja koje se provodi na temelju ugovora, znanja i patenata
VI. Trošak izrade studije izvedivosti
VII. Troškovi za partnera koji nema sjedište, odnosno poslovnu jedinicu ili podružnicu u RH – najviše do 15% prihvatljivih troškova projekta.
Sve projektne aktivnosti moraju biti završene do 30.lipnja 2025. godine.
Za više informacija slobodno nas kontaktirajte na investim@investim.hr ili na 099 451 6899.
INVESTIM