Objavljen natječaj Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju – PK.1.3.10

SUDJELOVANJE NA MEĐUNARODNIM SAJMOVIMA

Objavljen je natječaj naziva Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju – PK.1.3.10 za sufinanciranje sudjelovanja poduzetnika na međunarodnim sajmovima.

Predmet Poziva:
Jačanje međunarodne konkurentnosti MSP-ova olakšavanjem sudjelovanja na međunarodnim sajmovima s ciljem predstavljanja njihovih proizvoda/usluga međunarodnoj poslovnoj zajednici u inozemstvu i uvođenja proizvoda na novo, inozemno tržište te povećanja mogućnosti poslovne suradnje s inozemnim partnerima.

Svrha Poziva:
Povećati sposobnost MSP-ova za sudjelovanje na globalnim tržištima te pridonijeti povećanju udjela MSP-ova u ukupnom izvozu roba i usluga poboljšanjem uvjeta za njihov rad u međunarodnom okruženju.ad u međunarodnom okruženju.

Bespovratna sredstva:
Najniži iznos potpore: 6.000,00 EUR
Najviši iznos potpore: 120.000,00 EUR

Ukupan fond sredstava:
Ukupan fond sredstava iznosi 25.000.000,00 EUR.

Intenzitet sufinanciranja:
– do 75% prihvatljivih troškova za Mikro poduzeća (do 9 zaposlenih).
– do 75% prihvatljivih troškova za Mala poduzeća (od 10 do 49 zaposlenih)
– do 60% prihvatljivih troškova za Srednja poduzeća (od 50 do 249 zaposlenih).

Prihvatljivi prijavitelji:
Pravne ili fizičke osobe koje su mikro, mali ili srednji poduzetnik (MSP) sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća.

Neprihvatljivi prijavitelji:
– partnerske organizacije i partnerstvo
– udruge ili dobrotvorne organizacije
– tvrtke registrirane manje od 12 mjeseci
– koji ne može iskazati pozitivan EBITDA
– koji nema niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga
– koji ima iskazan poslovni prihod u godini za koju ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga manji od 50 % od ukupne vrijednosti projekta
– prijavitelj koji traži potporu u okviru sljedećih sektora:
1. Poslovanja nekretninama (NKD oznaka 68)
2. Djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92)
3. Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66)
4. Pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69)
5. Trgovine na veliko i malo
6. Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti
7. Sportske, zabavne i rekreacijske djelatnosti
8. Proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda
9. Potpore koje se uvjetuju upotrebom domaćih proizvoda ili usluga umjesto uvoznih
10. Primarna proizvodnja proizvoda ribarstva i akvakulture
11. Prerada i stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture, ako je iznos potpore utvrđen na temelju cijene ili količine kupljenih proizvoda ili proizvoda stavljenih na tržište
12. Primarna proizvodnja poljoprivrednih proizvoda
13. Sektor prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u jednom od sljedećih slučajeva:
– ako se iznos potpore utvrđuje na temelju cijene ili količine tih proizvoda koji su kupljeni od primarnih proizvođača ili koje dotični poduzetnici stavljaju na tržište
– ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače
14. Djelatnosti povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice, konkretno potpore izravno povezane s izvezenim količinama, uspostavljanjem i radom distribucijske mreže ili drugim tekućim rashodima povezanima s djelatnošću izvoza.

Prihvatljive aktivnosti:
Kako bi bile prihvatljive, sve aktivnosti moraju voditi prezentiranju poslovanja poduzetnika na inozemnim tržištima kroz sudjelovanje na međunarodnim sajmovima koji se održavaju u razdoblju provedbe projekta te moraju voditi do ispunjenja rezultata projekta koji pridonose ostvarenju ciljeva Poziva.

Kako bi bile prihvatljive, sve aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva moraju biti potrebne za prezentiranje poslovanja poduzetnika na inozemnim tržištima kroz sudjelovanje na međunarodnim sajmovima koji se održavaju u razdoblju provedbe projekta te moraju voditi do ispunjenja rezultata projekta koji pridonose ostvarenju ciljeva Poziva, a koji je vezan s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirani Strategijom pametne specijalizacije S3 (TPP).
Prihvatljiva aktivnost projekta smatra se nastup na međunarodnom sajmu izvan RH koji ima najmanje 10% stranih izlagača/sudionika u ukupnom broju izlagača/sudionika ili 5% inozemnih poslovnih posjetitelja.
Stranim izlagačima/sudionicima/posjetiteljima smatraju se izlagači/sudionici/posjetitelji koji nisu iz zemlje u kojoj se organizira sajam. Navedeno se dokazuje objavom na internetskoj stranici organizatora sajma. Ukoliko podaci na internetskoj stranici ili u bazama podataka ( kao npr. www.auma.de, ili sl.) ne budu dostupni ili budu nepotpuni ili neadekvatni, podnositelj zahtjeva će morati dostaviti potvrdu organizatora sajma.

Prijavitelj po projektnom prijedlogu može prijaviti sudjelovanje na najviše 4 međunarodna sajma.

Nastup na sajmu uključuje:
• sudjelovanje na međunarodnom sajmu
• najam izložbenog prostora
• postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima
• najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
• upis u katalog izlagača
• izrada promotivnog materijala za nastup na sajmu
• angažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma
• prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka
• isplata dnevnica zaposlenika
• najam smještaja za zaposlenike
• aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta
• provedba aktivnosti vezanih za horizontalna načela.

Prihvatljivi troškovi:
Grupa A – Prihvatljivi izravni troškovi u okviru aktivnosti nastup na sajmu uključuju:
• kotizacije za nastup na sajmu (prihvatljivi od 05. prosinca 2024.)
• najam izložbenog prostora (najam neopremljenog izložbenog prostora ili najam izložbenog prostora sa tipskim štandom)
• postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima (uključujući troškove postavljanja i rastavljanja štanda, troškove čišćenja, troškove priključka električne energije, vode, interneta i sl.)
• najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
• upis u katalog izlagača
• promotivni materijali za nastup na sajmu
• prevoditelj za vrijeme trajanja sajma
• troškovi – prijevoz opreme/izložaka.

Grupa B – Troškovi dnevnica i smještaja:
Troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se kao jedinični troškovi:
• DN – dnevnice – po odobrenom danu sudjelovanja na sajmu, najviše za broj dana trajanja sajma + 2 dana prije sajma i + 2 dana nakon sajma (npr. ako sajam traje šest dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 dnevnica po zaposleniku/po sajmu)
• S – smještaj – najviše za broj dana trajanja sajma + 2 dana prije sajma i +2 dana nakon sajma (npr. ako sajam traje šest dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 noćenja po zaposleniku/po sajmu) u objektu do uključivo 4 zvjezdice.

Grupa C – Neizravni troškovi:
Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta (Grupa A).

Neizravni troškovi odnose se na:
• troškove promidžbe i vidljivosti projekta
• troškove provedbe horizontalnih aktivnosti (npr. promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom, ravnopravnost spolova i nediskriminacija);
• troškove pripreme projektnog prijedloga;
• putne troškove – prijevoz zaposlenika.

Osnovni uvjeti za prijavitelje:
– povećanje prihoda od prodaje
– predvidjeti sklapanje ugovora o izvozu
– prihvatljive potpore dodijeljene u okviru Poziva smatraju se potporama male vrijednosti, a ukupan iznos potpore male vrijednosti koja se po državi članici dodjeljuje jednom poduzetniku ne smije prelaziti 300.000 EUR tijekom trogodišnjeg razdoblja prije datuma dodjele potpore
– minimalno jedan (1) zaposleni na puno radno vrijeme (na temelju sati rada) prema GFI-POD
– poslovni prihodi prijavitelja moraju iznositi više od 50% ukupne vrijednosti projekta prema GFI-POD

Projektni prijedlog mora kumulativno zadovoljiti sljedeće kriterije:
• za kriterij Vrijednost za novac koju projekt nudi minimalno 17 od 25 bodova
• za kriterij Financijska održivost projekta minimalno 5 od 9 bodova
• za kriterij Provedbeni kapaciteti prijavitelja minimalno 4 od 7 bodova
• za kriterij Dizajn i zrelost minimalno 4 od 7 bodova
• za kriterij Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti nije propisan
minimalan broj bodova, maksimalni broj bodova koji se može ostvariti je 2 boda.

Minimalni ukupni zbroj bodova je 30 od mogućih 50. Projektni prijedlozi koji ne ostvare propisani minimalni broj bodova po pojedinom od navedenih kriterija te minimalni ukupni zbroj bodova neće biti dalje razmatrani te će se isključiti iz daljnjeg postupka dodjele.

Rokovi i način podnošenja projektnih prijedloga:
Projektni prijedlozi u okviru Poziva podnose se od 01. srpnja 2025. godine u 11:00 sati do iskorištenja raspoloživih sredstava za predmetni Poziv, a najkasnije do 30. prosinca 2026. godine, u 14:00 sati.

Projektni prijedlozi podnose se elektronički putem sustava e-Kohezija (https://ekohezija.gov.hr/).

Predviđeno trajanje projekta nije dulje od 24 mjeseca od dana početka provedbe projekta.

Za više informacija slobodno nas kontaktirajte na investim.info@gmail.com ili na 099 451 6899.

INVESTIM

Pretražite natječaje